2 Ağustos 2015 Pazar


Çağımızın internet çağı olduğunu artık herkes biliyor. Hemen her işimizi internetten halledebiliyoruz. Ayrıca para kazanmak için de interneti kullanıyoruz ve evimizde bir internet bağlantılı bilgisayar ile kurduğumuz ofislerimiz var. Bu şekilde para kazanmayı birçok genç tercih ediyor ve tüm gelir kaynağını internetten sağlıyor. Aynı zamanda ek gelir elde etmenin peşinde olan kişiler de, interneti aktif olarak kullanmayı tercih ediyor. Peki, parasını internetten kazanacak olan kişilerin web siteleri için nasıl bir isim bulmaları gerekiyor?
Alan adları, bir web sitesinin ilk dikkat çeken noktasıdır, belki de. Akılda kalıcı, her türden insanın okuyabileceği ve yazabileceği bir isim olmalıdır. Ayrıca bir marka olmaya yatkın olan isimlerin tercih edilmesi de gerekiyor. Eğer başarıyı sağlarsanız, sürekli web sitenizle anılacağınızı da unutmamalısınız. Örneğin, Facebook’un kurucusu, Twitter’ın CEO’su. Bu alan adıyla anılmaya başlayacağınız için doğru bir seçim yaptığınızdan da emin olmalısınız.
Web dünyasında adından söz ettiren kişilerin, domain seçerken dikkat edilmesi gereken noktalar ve kriterler üzerine yorumları ise şu şekilde:

Fonetik Kelimeler Seçilmeli



Kulağa hoş gelen ve bir solukta okunup akılda kalan kelimelerdir. Bu kriter için oldukça iyi bir örnekleri de bulunuyor. En çok isim türeten sektör olarak otomotiv sektörünü gösteriyor ve seçilen model isimlerinin incelenmesi tavsiyesinde bulunuyorlar. Sonu yuvarlak sesli harflerle biten kelimelerin fonetik olduğu ve otomobil modellerinde sıklıkla görüldüğü dikkat çekiyor. Örneğin, Opel Corsa, Suzuki Vitara, Ford Fiesta, Fiat Palio gibi uzatabileceğimiz bir liste var.
Alan adının fonetik olması açısından -is, -sis, -us gibi S ile biten kelimelerin de dikkat çektiği söyleniyor. Ayrıca bu şekilde mistik bir hava yaratacağı da uzmanlar tarafından belirtilmiş. Yine otomobil modellerinden örnek verilmiş ve Toyota Avensis – Auris, Ford Focus. Bu isimlerin, hem akılda kaldığı hem de kulağa hoş geldiği için dikkat çektiği belirtiliyor.
Eski Yunan isimlerini ve mekanlarını anımsattığı için kulağa hoş geldiği düşünülen, -um, -ium gibi harflerle sonlanan domainlerinde tercih edilebileceği söyleniyor.
Hem basit olması hem de kolay benimsenmesi nedeniyle; -hane, -evi gibi son eklerle de alan adınızı belirleyebilirsiniz.
Esprili bir anlamla belirlenen alan adları ise bazı kimseler tarafından olumlu ve yaratıcı karşılanırken, bazı kişiler için anlamsız ve itici gelecektir. Zekici bir espri olması veya farklı çağrışımlarda bulunması da ilerleyen zamanlarda oluşturmak isteyeceğiniz kurumsal kimlik adına iyi olmayabilir. Ayrıca markalaşma konusunda da esprili isimler, sorun olabiliyor. Bu nedenle çok daha orijinal bir alan adı belirlemeniz de yarar vardır.

Alan Adı Kaç Hece Olmalıdır?


Alan adlarının akılda kalıcılığı ve kolay yazılabilirliği çok önemlidir. Birçok uzman kişiye göre iki heceli ve en fazla üç heceli kelimelerin seçilmesi gerektiği belirtiliyor. Bu kriterin özellikle yabancı alan adlarında önemli olduğu da söyleniyor. Bunun yanında günlük hayatta kullanılan ve bir anlama sahip olan kelimelerde daha fazla hece sayısı da kullanabilirsiniz. Bu isimlerin çoğu uzun olmasına rağmen herkesin aklında kalabilecek kelimelerden oluşmaktadır. Uzun ama günlük hayatta sıklıkla kullanılan domainler akılda kalıcı olmaları nedeniyle tercih edilmektedir.
Hece sayısının yanında sadeleştirilmiş ve bu şekilde kalıp haline gelmiş domainlerde seçebilirsiniz. İşi tanımlayan iki kelimenin heceleri bir araya getirilerek oluşturulan marka ve domainler genellikle akılda kalıcıdır. Markalaşmaya da müsait olmaları nedeniyle bu şekilde sadeleştirilmiş isimler tercih edilebilir.
Faaliyet hakkında bilgi vermesi, tescile ve markalaşmaya uygun olması da alan adlarında önemli bir kriterdir. Türkçe karakterin internet dünyasında kullanılmaması ve alan adlarında da bu karakterlerin bulunmaması, markalaşma konusunda belki sorun olabilecektir. Tüm bu konuların göz önüne alınarak bir domain seçilmesi gerekmektedir.

0 yorum:

Yorum Gönder